martes, 14 de febrero de 2012

Actos en conmemoración del 75 aniversario de la Guerra Civil en Reus



Los actos del pasado día 8 y 11 de febrero, organizados por el Centre de Lectura, Aeroclub de Reus i URV-Campus Extens Antena del Coneixement, en conmemoración del 75 aniversario de la Guerra Civil en Reus, fue un éxito de de asistencia de público y autoridades.


Se organizó una conferencia en el Centre de Lectura: “Reus:Bombes i Avions”, ponentes los Drs. Ramon Arnabat i David Íñiguez.


Y una visita guiada al Hangar Histórico de 1937, en el Aeroclub de Reus, que jugó un papel importante durante la guerra, con lectura de poemas, artículos de prensa de la época y biografías de mujeres relacionadas con la aviación, mujeres piloto, pioneras en su tiempo, valerosas. Unas comprometidas con la causa republicana durante la Guerra Civil española y otras como pioneras de la Escuela de Pilotos del Aeroclub de Reus (Biografías: Regina Figuerola, Vives, M.Pepa Colomer, Cèlia Martí i Teresa Alberich). Todas ellas relacionadas con el mundo de Reus y el Territorio. Fue un acto íntimo, de sentimientos, no politizado, y un merecido homenaje a todas esas mujeres que se dedicaron, en tiempos difíciles y de cánones sociales estrictos, a la práctica de la aviación.




-------------------------------------


Els actes del passat dia 8 i 11 de febrer, organitzats pel Centre de Lectura, Aeroclub de Reus i URV-Campus Extens Antena del Coneixement, en commemoració del 75 aniversari de la Guerra Civil a Reus, va ser un èxit d'assistència de públic i autoritats.



Es va organitzar una conferència al Centre de Lectura: "Reus: Bombes i Avions", ponents els Drs. Ramon Arnabat i David Íñiguez.


I una visita guiada a l’Hangar Històric de 1937, a l'Aeroclub de Reus, que va jugar un paper important durant la guerra, amb lectura de poemes, articles de premsa de l'època i biografies de dones relacionades amb l'aviació, dones pilot, pioneres en el seu temps, valeroses. Unes compromeses amb la causa republicana durant la Guerra Civil espanyola i altres com pioneres de l'Escola de Pilots de l'Aeroclub de Reus (Biografies:Regina Figuerola, Vives, M. Pepa Colomer, Cèlia Martí i Teresa Alberich). Totes elles relacionades amb el món de Reus i el Territori. Va ser un acte íntim, de sentiments, no polititzat, i un merescut homenatge a totes aquestes dones que es van dedicar, en temps difícils i de cànons socials estrictes, a la pràctica de l'aviació.






AEROCLUB DE REUS




No hay comentarios: